0.00 EUR

Par Kompresoriem

GAISA KOMPRESORS

Gaisa kompresori – tās ir speciālas ierīces, kuras izmanto gāzu padevei un saspiešanai zem spiediena (aukstuma radītāja, gaisa tvaiki…utt.). Gaisa kompresoriem ir plašs pielietojuma spektrs. Vairumā gadījumu tos izmanto remontdarbos, montāžas darbos, autoservisos, ražošanā, celtniecībā, tas ir, izmanto tur, kur vajag izmantot pneimoierīces un pneimoinstrumentus. Tāpat gaisa kompresorus izmanto ražošanā, kur vajag izmantot augsta spiediena saspiestu gaisu. Šajā gadījumā kvalitatīvākam un efektīvākam darbam kompresorus izmanto urbšanas iekārtās ogļu un kalnu rūdas industrijā, kā arī naftas gāzes sfērā. Tāpat tos intensīvi izmanto metalurģijā, pārtikas rūpniecībā, elektroķīmijas sfērā, medicīnā un citās jomās. Kompresorus var izmantot jebkuros laika apstākļos, pie tam tie vienmēr saglabā augstu kvalitātes līmeni.

Ir vēl viena kompresora izmantošanas nozare – viens no mākslas veidiem – aerogrāfija. Lai izpaustos šajā nozarē, nepieciešama noteikta gaume, talants, aerogrāfs, un, protams, ierīce, ko izmanto gaisa ievilkšanai aerogrāfā – kompresors. Tādejādi, lai kādam nolūkam arī nebūtu nepieciešama kompresora ierīce,  izvēlēties kompresoru vajag ļoti nopietni, lai vēlāk jums rezultāts neliktu vilties. 

GAISA KOMPRESORU TIPI    Kā izvēlēties kompresoru

Mēdz būt vairāku veidu kompresori: skrūvveida, ar siksnu pārvadu vai ar tiešo pārnesumu, tāpat pie šīs kategorijas var iedalīt resīverus un žāvētājus. Skrūvveida kompresoru darbība notiek ar divu skrūvveida rotoru palīdzību, kuri griežas eļļas vannā. Tiem ir kontakta līnija, kura, veicot iepildoša rakstura darbības virzienā uz spiediena logu, noved pie gaisa spiediena pastiprināšanās kamerās. Šo kompresoru veidu raksturo šādi parametri: ekonomisks elektrības patēriņš, uzticamība, augsta lietderības koeficienta pakāpe, kuru nodrošina neliela darba elementu trīšanās un laba siltuma novade. Kompresori ar siksnas pārvadu – tas ir virzuļu kompresoru veids, tie ir aprīkoti ar diviem cilindriem, kuros gaiss tiek secīgi presēts viens pēc otra. Galu galā pie izejas tiek iegūts gaiss ar ļoti augstu saspiestības pakāpi. Šie kompresori ir ilgtspējīgi, augstražīgi, un tiek aktīvi izmantoti dažādās profesionālās sfērās. 

Kompresori ar tiešo pārnesumu (virzuļu) ir visvairāk izplatītais kompresoru iekārtu veids. To darba princips ir diezgan vienkāršs – elektrodzinējs nodod enerģiju, kura izsauc virzuļa pārvietošanos, bet tas, savukārt, saspiež gaisu, kas atrodas cilindrā, un veic nepieciešamo darbu. Nepieciešams atšķirt galvenos virzuļu kompresoru veidus – eļļas un bezeļļas. Eļļas virzuļu kompresori atšķiras ar zemu cenu un augstu ražotspēju, bet tas dod iespēju tos plaši izmantot ražošanas sfērā un sadzīvē. Taču tiem ir arī būtiski trūkumi:  tie darbojas ar eļļas filtriem, kurus vajag pastāvīgi kontrolēt, pārbaudīt eļļas līmeni un tīrīt. Bezeļļas kompresori  taču, tā kā gaiss, ko tie izpūš, nesatur piejaukumus, bet pats aprīkojums nav īpaši jāuzmana, un tehniskā apkalpošana nav sarežģīta, bezeļļas kompresori ir ideāls variants krāsošanai, medicines un pārtikas produktiem. 

 

Virzuļu kompresori – uzbūve un darba princips.     Tās ir visbiežāk izplatītās iekārtas. Šīs tehnoloģijas tiek izmantotas gaisa saspiešanai jau divu gadsimtu garumā, pateicoties tā tehniskās realizācijas vienkāršībai. Tāda paša iemesla dēļ virzuļu kompresori bija galvenais un pat vienīgais gaisa kompresoru veids (izņemot  centrbēdzes kompresorus). Galvenās virzuļu kompresoru priekšrocības ir to lētums, augsta remontspēja, ražošanas vienkāršums. Ja virzuļu kompresoru laikus apkalpot, tas var nokalpot ne vienu vien gadu. Virzuļu kompresoriem ir šādas priekšrocības pret citiem kompresoru veidiem:

- Pieņemami masas rādītāji;

- Absolūts derīgums remontam;

- Lieliski darbojas arī pie augstiem kritumiem saspiesta gaisa lietošanā;

- Zemas izmaksas;

- Vienkāršība apkalpošanā un ekspluatācijā;

- Nodrošina ilgāku kalpošanas termiņu pie nelabvēlīgiem ekspluatācijas nosacījumiem. Pie vidējas un mazas ražošanas virzuļu kompresori ir labāki, nekā skrūvveida kompresori. Patlaban virzuļu kompresoru tirgus piedāvā bez plašas daudzveidīgu modeļu izvēles vēl arī lielu kompāniju-ražotāju skaitu: sākot ar mazpazīstamām ķīniešu rūpnīcām līdz milzīgiem pasaules līderiem. Ķīnā saliek ļoti daudz kompresoru, kurus izgatavojušas pazīstamas amerikāņu un eiropiešu kompānijas.  Produkcijas sortiments ir tik liels, ka visvienkāršākais tās sistematizācijas veids ir sadalīt to pēc izmaksām. Modeļu rinda ir ļoti plaša: mūsdienu kompresori var būt sadzīves un rūpnieciskā pielietojuma, un reizēm tik dažāda, ka ir grūti dot priekšroku konkrētam modelim pat vienas kompānijas ietvaros. Kompresoru cenas ir atkarīgas no pārdošanas vietas, ražotājvalsts, izgatavotāja zīmola, modeļa izlaiduma gada, tā konstruktīvajām īpatnībām.

 

 

Bezeļļas gaisa kompresori.   

                                                       

Šodien daudzas kompānijas cenšas iepirkt bezeļļas gaisa kompresoru, lai aprīkotu ar to pamata darba iecirkņus. Šāda aktualitāte ir pamatota ar minimālu trokšņa līmeni, augstu kvalitāti un saspiestā gaisa tīrību, izmantošanas universālumu.

Lai izgatavotu kompresora pamata darba mezglus, izmanto īpašus polimērus, kuriem nav nepieciešama eļļas smērēšana visā ierīces ekspluatācijas laikā. Pateicoties tādai specifikai, pie ieejas iegūst saspiestu gaisu bez jebkādiem piemaisījumiem un piejaukumiem.

 

Kā izvēlēties un nopirkt bezeļļas kompresoru?

Katra uzņēmuma darbībai ir daudz īpatnību, tāpēc kompresora aprīkojumu vajag izvēlēties individuāli, ņemot vērā vairākus faktorus:

  • Saspiesta gaisa princips – katalogā var atrast virzuļu, skrūvju un spirālveida kompresorus;
  • Konstruktīvās īpatnības – ar resīveru un bez resīvera;
  • Ražotspēja – no šī faktora tiešā veidā atkarīga cena bezeļļas kompresoram;
  • Lietošanas jauda;
  • Spiediens pie izejas no aprīkojuma;
  • Atveru skaits, lai pieslēgtu instrumentu, aprīkojumu…utt. 

Bezeļļas tipa kompresijas agregāti ir universāli lietošanā. Aprīkojumam ir pastiprināta garantija, augsta saspiestā gaisa tīrība, vienkārša palaišana un lietošana, ātrs starts un palielināts darba resurss.

Drošam un cenā pieejamam gaisa bezeļļas kompresoram ir lieliski tehniskie parametri, kas nodrošina  plašu lietojamību visās darbības sfērās.

 

Kāds kompresors labāk - eļļas vai bezeļļas? 

Kompresori mēdz būt eļļas un bezeļļas. Bezeļļas kompresoriem nav nepieciešams nomainīt eļļu, bet virzuļa slīdēšanu nodrošina materiālu ar zemu berzes koeficientu izmantošana; šie aparāti ir daudz vieglāki, bet ne tik jaudīgi.  

Eļļas kompresoriem ir nepieciešamas speciālas kompresoru eļļas, kuras vajag periodiski liet klāt līdz noteiktam līmenim un regulāri sekot to nomaiņai. Šie aparāti ir jaudīgāki, un tiem ir augstāka ražotspēja.  

Smērēšanas sistēma kompresoros ļauj samazināt berzes spēku starp kustīgajām detaļām, kas ļauj samazināt dzinēja jaudu, ko izmanto instruments. 

Virzuļu grupai nozīmīgs moments ir zemas temperatūras esamība, bet eļļas plēve, kas parādās starp cilindra un virzuļa sienām, palielina blīvuma pakāpi. Un, protams, ka smērējums pasargā kompresora detaļas no rūsas.

Ja Jūs vēlaties iegādāties kompresoru, tad izvēlēties to vajag, izejot no tā, kādā sfērā un kādā darba tempā tas tiks izmantots.

Tā, bezeļļas kompresorus parasti izmanto retiem darbiem, tas ir, pēc nepieciešamības. Piemēram, bezeļļas koaksiālos aparātus iesaka izmantot periodiskiem darbiem darbnīcās, vasarnīcās, mājās, garāžās. 

Lai gan tie ir izgatavoti no mūsdienīgiem materiāliem, kam ir ļoti zemi berzes un nolietošanās rādītāji, taču tiem ir diezgan neliels darba laiks, kas aprobežojas ar 9-12 minūtēm stundā. Atļautā laika limita pārsniegšana var izsaukt instrumenta pārkaršanu un ātru tā iziešanu no ierindas.   

 Tie nav derīgi diennakts darbiem, bet lieliski der nelielai krāsošanai, riepu pumpēšanai vai caurpūšanai. Pareizas lietošanas gadījumā šo kompresoru resursu ietilpība var sasniegt 1000 stundas. Šiem aparātiem ir optimāla kvalitātes un cenas attiecība, mazi gabarīti un svars, sakarā ar ko tos ir viegli transportēt, bet eļļas liešanas nepieciešamības neesamība atvieglo apkalpošanu.
 

Eļļas koaksiālie instrumenti jau ir derīgi ikdienas darbam vairākas stundas. Tos var izmantot ilgstošam darbam 15-20 minūtes stundā, bet ne vairāk, jo citādi tie var pārkarst un iziet no ierindas pirms paredzētā laika.

Līdzīgi aparāti ir ideāli palīgi darbam garāžā, ja Jūs gribat uzpumpēt riepas, kaut ko uzkrāsot vai caurpūst. Ir, protams, arī zināmas neērtības: eļļa tiek izmantota ne mazos daudzumos, un darba gaitā ir troksnis. Pareizi apkalpojot, aprīkojuma resursu jauda sastāda apmēram 3000 stundas.  

Ikdienas darbam visai darba maiņai labāk izvēlēties virzuļu kompresorus ar siksnas pārvadu, jo tie tieši ir piemēroti smagiem darba apstākļiem.

Vispopulārākā sērija no tiem ir eļļas vienpakāpju un divpakāpju, tā teikt, pusprofesionālie. Un, lai gan tie nespēs darboties visu diennakti, bet strādāt vienas maiņas laikā varēs lieliski. To resursu jauda ir apmēram 5000 stundas.

Taču, ja Jūs gribat, lai Jūsu ražošana neapstātos ne uz brīdi, tad Jums neiztikt bez skrūvju kompresoriem, jo to darbības laiks ir 3-4 reizes ilgāks kā virzuļu, tiesa, arī izmaksas proporcionāli palielinās tajā pašā virzienā.

Tomēr strādāt tādi kompresori var praktiski 24 stundas diennaktī, bet eļļas patēriņš aparātos ir daudz mazāks, nekā citu tipu eļļas kompresoriem. Skrūvveida eļļas kompresoru resursu ietilpība var sasniegt 40000 – 50000 stundas. Turklāt, tie var būt arī bezeļļas.

 

Izvēloties gaisa kompresoru, bieži rodas jautājums, kādu kompresoru labāk izvēlēties: eļļas vai bezeļļas? Izskatīsim divus kompresoru aprīkojuma tipus  un mēģināsim atbildēt, ar ko tie atšķiras, un kāds no tiem ir labāks? Pamatā ražošanas uzņēmumos tiek izmantoti virzuļu un skrūvju tipa kompresori, atkarīgā no saspiestā gaisa izmantošanas.

 

Ar eļļu uzpildītos kompresoros izmanto speciālu kompresijas eļļu, kas paredzēta tieši kompresijas aprīkojumam. Eļļa ļauj samazināt berzes spēku starp saskares virsmām, vai tas ir cilindrs ar virzuli (virzuļu kompresorā), vai “skrūves” skrūvveida kompresorā. Pateicoties berzes spēka samazināšanai, ievērojami  samazinās arī nolietojums un slodze uz kompresijas iekārtas elektrodzinēju.

Tomēr šis kompresora tips pieprasa pastāvīgu uzmanību, jo eļļu pastāvīgi nes prom saspiestais gaiss, tāpēc to vajag periodiski liet klāt. Vidēji pilna eļļas nomaiņa skrūvveida kompresoros nepieciešama reizi 2000 stundās, bez eļļas vajag nomainīt arī eļļas filtru un separatoru.
Saspiestais gaiss pēc eļļas kompresora satur eļļas daļiņas, satur eļļu saspiestā gāzē. Pēc skrūvveida kompresora eļļas daļiņu saturs parasti nepārsniedz 3 mg uz m3. Virzuļu agregātos daudz kas ir atkarīgs no aprīkojuma nolietojamības, izgatavošanā izmantotajiem materiāliem.
Lai atdalītu eļļu no saspiestā gaisa, skrūvveida kompresori ir aprīkoti ar speciāliem separatoriem, kurus vajag mainīt apmēram ik pēc 2000-3000 stundām (atkarībā no izgatavotāja). Pēc kompresora var uzstādīt papildus filtrus, kuri palīdzēs attīrīt saspiesto gaisu. Svarīgs ir tas fakts, ka neviena filtrācijas sistēma neļauj pilnībā atdalīt eļļas daļiņas no saspiestā gaisa! Filtram nolietojoties vai nepareizas ekspluatācijas rezultātā rodas liels risks piesārņot ar eļļu saspiesto gaisu un arī patērētāju.
Tieši tāpēc dažās rūpniecības nozarēs nav pieļaujama eļļas kompresoru agregātu izmantošana.
Bezeļļas kompresori ir izgatavoti no speciāliem materiāliem, kuriem ir mazs berzes koeficients, tāpēc iespējams darbs bez smēres. Pamata bezeļļas kompresoru veidi ir: virzuļu, skrūvju un spirāļu. Tie atšķiras ar saspiešanas principu, bet visi trīs tipi ļauj iegūt pilnībā bezeļļas saspiestu gaisu. Tā kā saspiešanas kamerā nav smēres, nav arī nepieciešamības attīrīt saspiesto gaisu no eļļas, lietotāja piesārņotība tuvojas nullei. 

Tā kā tiek izmantoti jaunākie materiāli, bezeļļas kompresors ir nedaudz dārgāks par eļļas, taču ekonomija uz attīrīšanas sistēmām ātri sedz cenu starpību.

 

Skrūves kompresori – uzbūve un darbības princips

Lai uzticamāk un kvalitatīvāk pievadītu gaisu, mūsdienu uzņēmumos aizvien biežāk izmanto skrūvveida kompresorus, jo uz šo brīdi tas ir visefektīvākais pneimosistēmu organizēšanai. Skrūves kompresoriem ir zems vibrāciju līmenis, rada mazāku troksni, tiem ir mazāka masa, salīdzinot ar analogiem citiem tipiem, un pie tam tie ir diezgan kompakti. Tie neprasa uzstādīšanu uz speciāla pamata, tiem nav vajadzīgs atsevišķs cehs, kā tas parasti ir, piemēram, gadījumā ar virzuļu kompresoriem.  

Zems eļļas patēriņš, augsta ražotā gaisa kvalitāte, tas viss nav mazsvarīgi, kad ir runa par kompresora pieslēgšanu pie prasīgas mūsdienu aparatūras. Pie tam, kompresora darbībā izdalītais siltums var tikt izmantots telpu apsildīšanai. Šāda tipa kompresoru darbības pamatā ir likts gaisa saspiešanas mehānisms ar diviem dažādos virzienos griezošamies skrūvveida rotoriem, kas savienoti savā starpā un nostiprināti speciālā korpusā, tas ir tā saucamais kompresora skrūvveida bloks. 

 

Gaisa saspiešana notiek, pateicoties skrūvveida pārim – rotoriem – un korpusa sienām. Skrūvveida pāris iesūc gaisu, un, griežoties rotoriem, gaiss, kas aizpilda telpu starp tiem, saspiežas, tāpēc šī ar gaisu aizpildītā telpa pakāpeniski samazinās. 

Ja runāt par sistēmas darbību kopumā, tad atmosfēras gaiss tiek iesūkts caur filtru, pēcāk tiek saspiests, nonāk skrūvveida blokā, un tur tiek sajaukts ar eļļu, kura tiek tur iešļircināta stipri dozēti. Skrūvveida blokā iešļircināmā eļļa iet caur eļļas filtru, un tikai pēc tam nonāk tieši skrūvveida blokā.

Gaisa-eļļas maisījums no spirālveida bloka nonāk separatorā, kur, izejot caur speciālu katridžu, sadalās par eļļu un gaisu. No eļļas attīrītais gaiss iziet caur gaisa radiatoru un nonāk pie izejas no kompresora. Eļļa savukārt iziet caur eļļas radiatoru un atkal nonāk skrūvveida blokā, pie tam eļļas kustību vada termostata vārstulis.  

Kompresora skrūvveida pāra pievadu veic elektrodzinējs, uz kura vārpstas uzstādīts ventilators, lai nodrošinātu gaisa cirkulēšanu paša kompresora iekšienē. Sistēmā ietilpst arī minimālā spiediena vārstulis, kas kalpo kompresora atdalīšanai no pneimoiekārtas pēc apstāšanās, kā arī nodrošina tā darbību tukšgaitā.

 

Eļļa skrūvveida kompresorā spēlē īpašu lomu. Pirmkārt, eļļa piedalās gaisa transportēšanā no skrūvveida bloka. Otrkārt, nodrošina pareizu spraugu skrūvveida pārim, veidojot eļļas plēvi. Treškārt, pateicoties eļļai, darba grupas gultņi uzticīgi kalpo un ilgi netiek nolietoti. Ceturtkārt, pateicoties eļļai tiek veikta sistēmas dzesēšana siltuma efektīvas novades ceļā.

Tādejādi spirālveida kompresori, pateicoties savas uzbūves īpatnībām un darbības principam, dod rindu svarīgu priekšrocību lietošanas laikā:

  • Augsta uzticamība un paaugstināts darba resurss;
  • Vienkārša montāža un apkalpošana pie zemām izmaksām;
  • Mazas ekspluatācijas izmaksas;
  • Nepārtraukta darba iespēja;
  • Tīrs saspiestais gaiss;
  • Zems trokšņa līmenis.

Spriālveida kompresors tas ir kompresors, kura darba procesā gaisa saspiešana notiek divu spirāļu mijiedarbības rezultātā. Viena, kura nekustas, bet otra tās iekšienē veic kustību. Tāda divu spirāļu darba rezultātā notiek gaisa saspiešana. Viss kompresors sastāv no divām spirālēm, vārpstas ar ekscentriķi, korpusa un citām detaļām, kas nodrošina visu kompresora detaļu mijiedarbību. Spirālveida bloki no pasaules līdera Anest Iwata (Japāna) • kalpošanas ilgums 20 000 stundas.  

Spirāle, kas veic kustības, tiek piestiprināta pie vārpstas. Rotējošās kustības rodas, pateicoties iekšējiem dobumiem, pa kuriem saspiestais gaiss pārvietojas starp spirālēm. Spirāļu augšējā laukā dobumi aizpildās ar saspiesto gaisu, pēc kā tas pārvietojas uz spirāles centru, un tur tas uzkrājas. Temperatūra un spiediens aug līdz vajadzīgajam lielumam pie izejas, saspiestajam gaisam pārvietojoties uz sīkākiem iekšējiem dobumiem.

Spirāles neskaras viena pie otras, starp tām ir minimālas atstarpes. Tas garantē ilgu spirāļu darbu, bet prasa precizitāti visas ierīces izgatavošanā.

Ir nepieciešams atzīmēt spirālveida kompresoru priekšrocības;

• Tīrs bezeļļas gaiss;

• Mazs trokšņainums;

• Iespēja strādāt visu diennakti;

• Berzošos detaļu neesamība, kas izslēdz to nolietošanos;

• Uzticamība un ilgdarbība;

NOPIRKT SPIRĀLVEIDA KOMPRESORU

Spirālveida bezeļļas kompresori Remeza ir piedāvāti plašā kompresoru spektrā, bez resīveriem, ar resīveriem, ar membrānu kaltētājiem un bez tiem, ar dažādiem spiedieniem un ražotspēju. Spirālveida kompresori Remeza ir sevi rekomendējuši kā uzticamas ierīces, kuras sekmīgi tiek izmantotas pārtikas rūpniecībā, farmācijā un farmakoloģijā, medicīnā.

 

GAISA RESIVERI UN GAISA ŽĀVĒTĀJI

Resiveru misija ir gaisa uzglabāšana maksimālās noslodzes laikā, kas palīdz nolīdzināt tā svārstības. Gaisa sadalīšana starp patērētājiem kļūst vienmērīga. Vajag atzīmēt, ka liela popularitāte ir vertikālo modeļu resiveriem. Tos izmanto kā papildus tilpumus eļļas un mitruma izdalīšanai no bufera tilpuma vai saspiesta gaisa glabāšanai. Žāvētāji risina svarīgu problēmu: augsts gaisa mitrums istabā noved pie tā sagrūšanas procesa paātrināšanās.

Bet, ja ir runa par noliktavām, tad ražojumi un materiāli, kuri tur glabājas, sāk bojāties daudz ātrāk, nekā bez šī mitruma, vai maina formu un dažas īpašības. Lai tas nenotiktu izmanto gaisa žāvētājus.    

Ļoti bieži kompresors tiek pirkts krāsošanas darbiem. Ja Jūs nolēmāt izvēlēties kompresoru krāsošanai, tad nepieciešams orientēties uz uzstādītajiem uzdevumiem.

Ja tiek plānots krāsot mazas platības, bez pastiprinātām prasībām rezultātam, tad var izmantot ne dārgus virzuļu kompresorus (60 – 90 l/min.). Taču, ja ierīce tiek pirkta profesionālai lietošanai, tad vajag padomāt par nopietniem modeļiem. Jums varētu derēt skrūvveida kompresors ar mazu jaudu, kurš būs uzticamāks un ekonomiskāks variants.

 

GAISA KOMPRESORA UZBŪVE

Lai pareizi saprastu kompresora uzbūvi, vajag tikt skaidrībā ar iekārtu un visu tajā esošo elementu un sistēmu nozīmi. Visas kompresora detaļas var iedalīt grupās, atkarībā no nozīmes:

cilindra grupa – cilindri, cilindru ieliktņi, vāciņi, stieņa sabiezinājumi;

kustības mehānisma grupa – karteris, rāmis, pamata gultņi, klaņi, kloķvārpsta, spara rats ;

virzuļu grupa – virzuļu gredzeni, virzuļi, stieņi;

sadales grupa – vārstuļi;

regulēšanas sistēma – ražošanas regulēšanas elementi (palīgvārstuļi, “mirušo” telpu cilindri, cauruļvadi);

dzesēšanas sistēma – cauruļvadi, gala un vidus ledusskapji saspiežamajai gāzei;

smērēšanas sistēma – filtri, eļļas sūkņi, eļļas vadi, eļļas atdalītāji, ledusskapji eļļai;

iekārtas uzstādīšanas grupa – pievads, vadības panelis, gāzes vadi, resiveri, nožogojumi, gaisa filtri.

Kustības mehānisma grupa ietver elementus, kas piemīt arī citiem gaisa kompresoriem un sūkņiem, un iekšdedzes dzinējiem, un tvaika mašīnām. Kompresoru cilindri pie spiediena ne vairāk kā  6 Мн/м2, radīti no čuguna, spiedieniem ne vairāk par 15 Мн/м2 — izlietiem no tērauda, augstiem spiedieniem – izkaltiem no tērauda. Cilindrus no čuguna atlej ar ūdens krekliņu, cilindriem no tērauda ir noņemams apvalks. Cilindra darba virsmu honingo un slīpē. Bieži cilindros ieliek speciālus čuguna ieliktņus, lai uzlabotu virsmas kvalitāti un lai samazinātu prasības cilindru atliešanai. Vārstuļus izvieto cilindra jumtā vai iekšienē.  Ūdens pievade notiek pie cilindru krekliņiem apakšā, bet novade visaugstākajā augšējā punktā, lai izvairītos no gaisa maisiem. Ja notika gaisa dzesēšana, tad uz cilindra ārējās virsmas iztaisa ribas. 

Blīvslēgi gaisa kompresoros tiek izmantoti metāla, pašuzblīdušie, ar koniskiem vai plakaniem sablīvējuma elementiem. Kā plakanu sablīvējuma elementu izmanto 2 čuguna gredzenus – blīvētāja un noslēdzošo. Visi gredzeni aptīti ar atsperi, kura sablīvē telpu starp virzuli un gredzeniem. Gredzenu skaits ir atkarīgs no spiediena cilindrā. Koniskie blīvuma elementi tiek izgatavoti no antifrikcīzā sakausējuma un no speciāla hidrauliska aizvirtņa, kurš notiek ar eļļas padevi blīvslēga gredzena kamerās. Bieži blīvslēgu sablīvējuma elementu izgatavošanai izmanto floroplastu.    
Eksistē vairāki virzuļu veidi: troņa (atvērtie), pakāpienveida (diferencētie) un diska. Tie var būt veseli un salikti. Virzuļu gredzeni tiek veidoti no augstas kvalitātes perlīta čuguna vai faktūras.

Gaisa kompresori ir neaizstājami mūsdienu rūpnieciskās ražošanas attīstības apstākļos, tāpēc tiek visur izplatīti. 

"Kompresoru centrs DIKOLAT"

Drošības kods